Plataforma per la cultura a Gandia i la Safor "25 d'Abril"

Plataforma per la cultura a Gandia i la Safor "25 d'Abril"
Gràcies per la vostra participació. Encara podeu adherir-vos a la plataforma.

dilluns, 17 de novembre del 2008

Juli Capilla guanya el Premi Ciutat d'Alzira



El poeta Juli Capilla, que viu a la Font d'en Carròs, ha guanyat el III Premi Ibn Jafadja de poesia amb l'obra L'instant fugaç.

Notícies relacionades
Juli Capilla consigue el Ibn Jafadja de poesía, publicada a El País (15-11-08)

El jurado reconoce un poemario de Juli Capilla, publicada a El Levante (15-11-08)

L’instant fugaç

I, malgrat tot, sent palpitar, a les venes,
latent, la sang cansada el meu pare:
ascla i tarquim que en el meu cos batega.
Note el cordó enèrgic de ma mare,
umbilical, que m’hi uneix ben a dintre
des que vaig nàixer, el mil nou-cents setanta...
Tot el que sóc els ho dec en gran mida:
l’esguard, el cor, l’idioma net que parle;
el pensament, el gest de rebel·lia!

Tot sembla perdurable, etern, immarcescible.
I, tanmateix, les ones que llisquen a la vora
no són pas les mateixes que ara mateix s’hi esvaren
i hi fan siluetes semblants i irrepetibles.
Aquesta llum tan fràgil, aquest sol que m’embriaga
m’ha humitejat els bols amb què contemple, tímid,
aquesta successió de meravelles càlides
que ens ofereix allò que en diem la Vida
d’una manera pobra, com del tot inexacta.

Declaracions de Juli Capilla
«L’instant fugaç va nàixer amb la idea d’escriure sobre la fugacitat de la vida i sobre la imminència tràgica de la mort. Tot just quan vaig enllestir el llibre, però, em vaig adonar que hi faig, en realitat, una exaltació vital, una reafirmació desesperada, hedonista, passional, dolorosa... de la vida en contraposició amb la mort. D’influències estilístiques i temàtiques, puc confessar-ne de bon grat –i fins i tot amb orgull– unes quantes, que passen per la nostra literatura (Ausiàs March, Vicent Andrés Estellés...), les lletres espanyoles (Lorca, Neruda...) i la literatura universal (Walt Whitman, Bukowski...). En aquesta ocasió, però, em va nàixer també, quasi sense adonar-me’n, la necessitat d’homenatjar alguns dels artistes (pintors i escultors) que més m’han captivat: Goya, Dalí, Miralles, Saura, Tàpies... Són artistes tràgics, profundament existencials, que m’interessen per la seua indagació constant en el tema de la mort.»